HTML

Annaélete

Ebben a blogban a velem történő, engem érdeklő dolgokról fogok írni. Például a kirándulásokról, túrázásról, bosszankodásaimról, és örömeimről.

Friss topikok

Címkék

3000 (1) állás (1) állás keresés (2) aquamobil (1) átváltás (1) autó (1) baba (1) bababútor (1) babakocsi (1) babaruha (1) baba ágynemű (1) babkocsi (1) bakancs (1) bank (1) betegápoló (1) betegség (1) bicaj (2) bloggerverseny (1) blogger verseny (1) bringa (1) csákvár (1) csányi (1) cumisüveg (1) dekupázs (1) depresszió (1) deviza (1) diana (1) diéta (1) doboz (1) egytál étel (1) érdekesség (1) erőnlét (1) étel (1) fekete kenyér (1) felelőtlenség (1) főétel (1) fogyókúra (1) főtt tojás (1) főzés (3) frank (1) gasztro (3) gasztronómia (2) gazdag (1) geoaching (1) geocaching (2) globalizáció (1) gyerek (1) gyerek holmi (1) gyerek ülés (1) gyógyír (1) gyógyszer (1) hamuban sült pogácsa (1) használt elem (1) ház (1) házi betegápoló (1) hegy (1) hírek (1) hitel (4) hobbi (1) humor (1) húsvét (1) húsvéti sonka (1) influenza (1) ingókő (1) ízletes (1) jégbarlang (1) jó modor (1) kerékpár (2) kirándulás (3) kiságy (1) kismama (1) kispapa (1) (1) köd (1) kőleves (1) kommunikáció (1) korszerű (1) korszerű étkezés (1) közlekedés (1) lakberendezés (1) lamberg kastély (1) lecsó (1) lopás (1) magázódás (1) máglyarakás (1) malév (1) malév jegy (1) mellszívó (1) mit (1) mit főzzek (2) mlm (1) mór (1) munka (2) önéletrajz (1) orbán (1) ördögök építménye (1) öregedés (1) otp (1) pajzsmirigy alulműködés (1) pajzsmirigy betegség diétája (1) pákozd (1) pákozdi ingókő (1) palacsinta (1) paprika (1) paradicsom (1) pelenka (1) pocaklakó (1) rakott krumpli (1) spórolás (1) sütés (2) sütőforma (1) svájci frank (1) szabálytalankodó (1) szegény (1) székesfehérvár (1) szent györgy (1) szeretet (1) szikla (1) takarító (1) tegeződés (2) tesz vesz (1) töltött csirke (1) trianoni kereszt (1) túra (3) túrázás (2) turizmus (1) újrahasznosítás (1) updated (2) vásárlás (1) végtörlesztés (3) vicc (1) vizes (1) vizitorna (1) zabliszt (1) főzzek (1) ma (1) Címkefelhő

1. updated = korszerű palacsinta + vizitorna

2012.03.29. 00:15 Mmanna


 Nos betegségem kapcsán kissé (nagyon) megnőtt a tömegem. Mozogtam, mindenhova gyalog vagy biciklivel mentem, néha tornáztam is. De lássuk be, túl nagy súllyal nem mindegy mit tornázik az ember, már ha tornázik.

Egészséges ételeket ettem zömében eddig is, de ha a szervezet azt mondja nem kapja meg a hiányzó tápanyagot, akkor azt jelzi, hogy éhes és kér még kaját. Márpedig az én kis szervezetem nem volt képes az ételből kivonni a vitaminokat, ásványi anyagokat. Bezzeg a zsírt annál inkább megkötötte, hisz a zsírbontásért felelős cuccot sem volt képes felvenni.

Amikor már estem -keltem, törtem össze magam és koncentrációs zavaraim is voltak, akkor végre eszébe jutott a doktor néninek, hogy az olyan tanácsokon kívül, hogy egyek kevesebbet, meg szedjek vitamint, meg vegyek fogyi bogyókat, talán komolyan kéne vizsgálni a dolgokat. Nem nagy ügy, csak egy kis vérvizsgálat, ahol a szokásos dolgokon kívül még 3 dolgot meg kellett nézni, és már ki is derült, hogy a pajzsmirigyem rémesen alul működik, és ez okozza az összes nyavajámat.

Kaptam gyógyszert.Valószínűleg szednem kell életem végéig. Lassan, nagyon lassan sok minden jobb lett az életemben. Például meg tudok jegyezni dolgokat, végig tudok menni az egyenes úton anélkül, hogy elesnék, nem alszom el  azonnal, ha leállok egy pillanatra. Szóval, olyan mintha élnék :-)

Egy dolog nem lett jobb, mégpedig nem lettem soványabb. Hacsak azt nem veszem jobbnak, hogy már nem hízom tovább.   

Fentebb írtam, hogy eddig is igyekeztem egészségesen enni.
Például jobban szeretem a teljes kiőrlésű kenyeret a fehér kenyérnél. Bár ha frissen sült, meleg fehér kenyér érkezik a boltba, és épp ott vagyok, bizony beindul a nyálelválasztásom. De az a kenyér csak addig izgat, amíg meleg, utána már nem kell. 
Nagyon szeretem a zöld salátákat. És legtöbbször a csirkehúst kívánom meg. Szeretem én a sertést is, a szalonnát, és a füstölt sonkát is. 
A cukorral sem vagyok szoros barátságban. A teát már réges - rég cukor nélkül iszom. A kávéba időnként azért teszek egy pici cukrot vagy édesítőt. A süteményekbe, ételekbe ha lehet cukor helyett mézet teszek, azt se sokat, mert a nagyon édes, vagy sós dolgokat sem szeretem. 
Ha már a sós szóba került. Inkább többféle, ha lehet zöld fűszert használok, akkor a sóból is kevesebb kell. Ja, és nem használok gyári fűszerkeverékeket.
Hát mindezek és a kisebb ételadagok ellenére sem fogyok. 

Valamit tennem kell, hogy jobb alakom legyen, és könnyebb legyek, na és persze, hogy zoknit tudjak húzni anélkül, hogy azt érezném, a fülemen jön ki a szívem.

Rendszeresen járok tornázni január közepe, vége óta. Erre a linkre kattintva akit érdekel többet is megtudhat a mozgásformáról: Vizitorna
Az uszodában tartjuk az órákat (Hol máshol?).
Először félve mentem, hogy ki fognak nézni onnan, engem a duci, kevésbé fiatal (50 felé) nőcit. De nem! Vannak ott tőlem soványabb és dundibb emberek, vannak sokkal fiatalabbak és idősebbek, olyanok akik még annyira sem tudnak úszni mint én,  sőt olyan, aki  egyáltalán nem tud úszni, és van pasi is. Ide a víz szeretetén kívül azért is jönnek  tornázni, mert ez a torna, bár nagyon lefáraszt, mégsem terheli meg  az ízületet, a szívet, stb. annyira, mintha edzőteremben ugrálnánk, vagy futnánk. Annak a társamnak, aki szárazon alig tud járni, más lehetősége biztosan nem lenne a mozgásra.

Ha nem lennénk eleve vizesek, patakokban folyna legtöbbünkről az izzadtság.  És van olyan nő a tornán, aki már több mint 20 kg-ot fogyott. Hát nálam dekákban sem mérhető a súlycsökkenés, de azért jobban érzem magam. Könnyebben mozgok, és nem fájnak azok az alkatrészeim, amik miatt januárig nem egyszer csak fájdalom csillapítóval tudtam elaludni. Remélem, azért az alakom is változik valamelyest.

De még mindig nem tettem eleget. 

Régen, évekkel ezelőtt már olvastam Norbi könyvét, és most elolvastam a nem oly rég kiadott javított változatot is.  Hát meggyőzőek az eredmények. 

Épp csak elszörnyedtem, amikor megláttam az update liszt és cukor árát. Persze tudom, az egészséges életmód, pláne a helyreállítás sokba kerül, és ha az ember lánya el akarja érni a célját, akkor áldozni is kell rá. 

Talán valami kompromisszumos megoldás?
Eddig is főztem, sütöttem teljes kiőrlésű lisztekkel, most vettem zablisztet is. Első próbálkozásom a felhasználására a tökfőzelék sűrítése volt (habarás). nem is lett rossz.
Ma pedig palacsintát sütöttem zabliszttel. Ízre sokkal jobban hasonlít a rendes liszttel készülthöz, mint amikor teljes kiőrlésű búza liszttel csináltam.  A cukor helyett kevés mézet tettem a masszába. A tölteléke: házi áfonyabefőtt.

 

Holnap Tovább kísérletezem, és folytatom kutatásaimat a pajzsmirigy betegség diétájával kapcsolatban is, mert szakorvostól bizony infót nem kaptam erről. 





 

 



 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: gasztro fogyókúra diéta főzés palacsinta sütés zabliszt updated pajzsmirigy alulműködés vizitorna korszerű étkezés

A bejegyzés trackback címe:

https://mannaelete.blog.hu/api/trackback/id/tr944346983

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása